Maustaja mukana maailman suurimmilla alan messuilla
4.6.2018
Maustaja osallistui toukokuussa 2018 PLMA’s World of Private Label -messuille, jossa esiteltiin uusi Vegan Street Food -sarja.
Sarjan ensimmäisinä tuotteina tuomme markkinoille täysin kasviperäiset vegemajoneesit. Tuotteet herättivät todella paljon kiinnostusta ja lukuisia yhteydenottoja, summaa myynti- ja markkinointijohtaja Juha Korhonen. Enää ei voida puhua pelkästään vegebuumista, vaan yhä useammat haluavat valita kasvipohjaisen tuotteen. Uudet tuotteemme eivät sisällä mitään eläinkunnan tuotteita ja ovat oman tuotekehityksemme pitkän työn tulosta. Isoimpia haasteita tuotteiden kehittämisessä oli majoneesimaisen rakenteen kehittäminen ilman kananmunaa. Kun se saatiin onnistumaan, edettiin makuasioihin.
Uudet makuparit
Mietimme mitkä maut toimivat hyvin makupareina ja toisaalta myös muiden tuotteiden kanssa. Majoneesia käytetään eniten varmasti esim. ranskalaisten ja hampurilaisten kanssa. On tärkeää, että myös kasvipohjaiset majoneesit korostavat tuotteen omia makuja ja tuovat niihin oman herkullisen lisänsä. Ensimmäisinä toimmekin rohkeasti markkinoille täysin uudet yhdistelmät, Mango-habaneron, Wasabin sekä Paahdetun seesami-inkiväärimajoneesin. Kiinnostuksesta päätellen osuimme kultasuoneen niin maun, rakenteen kuin koko tuotteenkin kanssa, jatkaa Juha.
Kiinnostuitko?
Lue lisää Maustajan omista tuotekonsepteista.