Digitalisaatiohanke kehittää läpinäkyvyyttä ja asiakaspalvelukykyä
5.5.2021
Maustaja aloitti keväällä 2020 kolmivuotisen digitalisaatiohankkeen palveluidensa ja prosessiensa kehittämiseksi. Vuoden mittaan edennyt tutkimustyö on paljastanut monipuolisia mahdollisuuksia vastata uusiutuvan asiakaskentän tarpeisiin.
Jäljitettävyys reaaliaikaistuu
Hankkeessa kehitetään muun muassa reaaliaikainen tietoalustaratkaisu, joka antaa entistä tarkempaa tietoa esimerkiksi raaka-aineiden jäljitettävyydestä ja tuotannon läpinäkyvyydestä. Tällainen tieto tuotteen valmistajalta on arvokasta muun muassa vastuullisuuteen, terveellisyyteen ja ekologisuuteen liittyvissä kysymyksissä.
Maustaja tekee hankkeessa yhteistyötä useiden asiakkaidensa kanssa. Antoisien keskustelujen ja työpajojen kautta pyritään löytämään uusia tapoja ymmärtää kuluttajan tarpeita sekä muutostrendejä kuluttajakentässä.
Aito kuluttajaymmärrys – ketterämmät tuotevariaatiot
Asiakasorganisaatioissa pidetään tervetulleena parempaa vuorovaikutusta suoraan kuluttajan kanssa. Kuluttajaryhmiltä saatava palautedata voi tulevaisuudessa mahdollistaa tarkan ja joustavan keinon muokata tuotteiden reseptejä kuluttajaryhmissä havaittujen tarpeiden mukaan.
Tuotekehitys on palvelumme avainasioita ja haluamme jatkossa olla entistä ketterämpiä ja asiakaslähtöisyyden lisäksi myös kohderyhmälähtöisempiä. Haluamme, että asiakkaamme menestyvät entistäkin paremmin kehittämillämme ja valmistamillamme tuotteilla. Digitalisaation kehittäminen antaa tähän paljon mahdollisuuksia.